Creditcard wint het van AfterPay en PayPal bij zakelijk Nederland

creditcard als leningsvorm

Creditcard wint van AfterPay en PayPal

De helft van zakelijk Nederland bestelt tegenwoordig de producten online. Het percentage van de beroepsbevolking dat het afgelopen jaar een zakelijke online bestelling plaatste of geaccordeerd heeft is met 9 procent gegroeid naar 48 procent. De creditcard wint het van AfterPay en PayPal bij zakelijk Nederland dat echter nog liever op factuur betaalt of gebruik maakt van iDeal als betaalmethode.

Gedrag en voorkeuren van de zakelijke online besteller

Computers en kantoorartikelen zijn de meer populaire categorieën maar ook de grotere en specialistische producten worden meer online aangeschaft.  Dit bleek uit cijfers van Markt Monitor dat onderzoek verrichtte naar het gedrag en de voorkeuren van de zakelijke online besteller. Het deed dat in opdracht van Thuiswinkel.nl, PostNL, De Nieuwe Zaak en Currence. 3899 werknemers namen deel aan het onderzoek.

Invloed corona is niet nader onderzocht

Welke invloed corona heeft op gehad, is niet nader onderzocht. Uiteraard is de kans groot dat Coivid-19 invloed heeft gehad. Dit ook al vanwege het feit dat er in meer productcategorieën besteld werd dan voorheen het geval was.  Het aandeel online neemt dus toe. De grootste groei is waargenomen binnen de bouwnijverheid, dat groeide van 44 naar 60 procent. Bouwnijverheid is daarmee  de zakelijke dienstverlening voorbij gestreefd als branche met het hoogste percentage online aankopen. Ook de handel en de horeca groeiden behoorlijk.

Creditcard wint het van AfterPay en PayPal

Betalen dan. De creditcard wint het  van AfterPay en PayPal.   De ondervraagden geeft in 38 procent van de gevallen het liefst te betalen op factuur, terwijl 36 procent iDeal als ideaal beschouwt. Vervolgens komt de creditcard met 9 procent. AfterPay (5 procent) en PayPal (4 procent) sluiten de rij.

Speak Your Mind

*